17 Mart 2017 Cuma

Dünyanın En Kolay Keki!

Mutfakta vakit geçirmeyi, özellikle kek, pasta yapmayı çok seviyorum. Fakat çoğu zaman bunun için vaktim de sabrım da olmuyor :) Ve mutfak kesinlikle sabır işi. Benim gibi acelecilerin, "ay hemen olsun"cuların mekanı değil pek! Bu yüzden tercihim hızlı tarifler oluyor. Nerede bir tarifin başında "pratik" ya da "kolay" görsem atlıyorum :)

Bir akşam buluşmasında arkadaşım Ebru'nun yaptığı keke bayıldım. Tarifini verdi sağolsun. Benim bile hemen yapabileceğim kolaylıktaydı :) Malzemeler şu şekilde:

  • 2 yumurta
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 su bardağı süt
  • 1 su bardağı yağ (ben ölçüyü biraz azaltıp zeytinyağı kullandım)
  • 1 su bardağı şeker
  • 50 gr. kakao
  • Aldığı kadar un (ki normalde hiç sevmem "aldığı kadar" ve "göz kararı" ölçülerini :)

Kekin kıvamı akışkan olacak, püf nokta bu. Ona göre ayarlayacaksınız artık un miktarını. Bir de tavsiye; çok rica edeceğim bu keki normal, bildiğimiz unla yapın. Sağlıklı yaşam klişeleriyle "tam buğday unu" falan kullanmayın. Bu keki iki kez yaptım. Birinde yanlışlıkla tam buğday unu kullandım, yemin ederim saman gibi oldu. Yine gideri vardı da normal unla yapılan pürüzsüzlüğü veremedi tabi. Hatta fotoğraflardaki de tam buğday unuyla yapılmış olan kekler.. Tam buğday unundan kek mi olur ya! İsterseniz damla çikolata falan da ekleyebilirsiniz, yani zannediyorum sıkıntı olmaz. Ben severim tariflerle biraz oynamayı. Az fındık eklenebilir mesela. Artık canınız nasıl isterse :)


Başka fotoğraflar için; www.instagram.com/tugbaolcer

Etiketler; Kolay kek, kolay kakaolu kek, pratik kek, pratik kakaolu kek, tam buğday unlu kek, çikolatalı kek, kolay çikolatalı kek, pratik çikolatalı kek.