3 Nisan 2018 Salı

Hayatımda Okuduğum En Kötü Kitap!

Çok mu iddialı bir başlık oldu acaba? Oysa amacım sadece bu kitaba dair hislerimi net olarak açıklayabilmekti :) Mark Manson'ın "Ustalık Gerektiren Kafaya Takmama Sanatı" (The Subtle Art of Not Giving a Fuck) adlı kitabı gerçekten çok çok kötüydü. Büyük bir vakit kaybı oldu benim için. Çok büyük beklentilerle satın aldığım bir kitap değildi aslında. Ama sosyal medyada bir sürü insanın başucu kitabı yaptığını görünce ne anlattığını merak etmiştim..

Gerek yazım dili, gerek içerik olarak "bomboş" olması şaşırttı beni. Bunca insanın kitabı deli gibi övmesine inanamıyorum şu anda :) Yazım dilinden kastım şu; Bir kere Amerikan kültüründeki espri anlayışı bizim kültürümüzdekiyle teğet geçmiyor. Bu yüzden günlük konuşma dili ve esprileriyle yazılan bu kitabın akıcılık, okuyucuyu kendine çekme açılarından başarılı olması zaten mümkün olamıyor. Başından sonuna kitap sadece ve net olarak "hey dostum, hayat bu, kafana takma yeeaa" diyor!

Bana göre Mark Manson'ın en yanlış bakış açısı "pozitif düşünce"ye dair olanlar. Zira kendisi pozitif düşünceyi "negatif duyguları inkar etmek" olarak açıklamış. Pozitif düşünceyi yerden yere vurduğu bir bölüm var ki "çüş" dedirtti. "Hayatta kötü şeyler de var, sürekli pozitif düşünme, başına gelenleri kabul et dostum" diyerek farklı bir noktaya parmak basmaya çalışıyor kendince. Ay rezalet! Yemin ederim içim şişti eleştirirken bile. Kitabın arka kapağının iç tarafında şöyle bir yazı var:

Ben bu yazıyı kitabı bitirince gördüm :) Eğer özellikle "Manson sizi omuzlarınızdan tutup çok ihtiyacınız olan şekilde sarsıyor, eğlenceli hikayeler ve muhteşem bir mizah eşliğinde..." kısmını kitabı okumadan önce görseydim eminim şu anda büyük bir hayal kırıklığı yaşıyor olurdum. Zira beklentisiz okumak bile beni şoke etti :) Böyle bir kitap için "bu manifesto yüzümüze çarpan ve bizi kendimize getirecek olan tokattır" şeklinde bir tanıtım yapılması karşısında diyecek söz bulamıyorum. Anlattığı tek bir anlamlı konusu / hikayesi olmayan bir kitap muhteşem bir isimle, iyi çalışılmış bir kapakla ve aşırı iddialı sözlerle bundan daha iyi pazarlanamazdı! Hatta abartmıyorum; "Bu kitabı çok beğendim" cümlesi benim için bu saatten sonra bir nevi turnusoldür :)

Daha fazla fotoğraf için; www.instagram.com/tugbaolcer

Etiketler; sosyal medya, instagram, facebook, paylaşım, kitap, kitap eleştirisi, pozitif düşünce, olumlama, blogger, aklımdan geçenler